Ruta 1

Cervera - Fonolleres - Ametlla de Segarra - La Guàrdia Lada - Cervera

Es tracta d'una ruta de dificultat tècnica elevada (difícil) que es duu a terme per camí principalment, a excepció d'alguns corriols (10 km) i trams de carretera (3,5 km).
La ruta parteix de Cervera i va cap a la Curullada, tot fent el primer corriol de sortida. De la Curullada continua cap a Granyanella, on podrem proveir d'aigua. El següent destí és Granyena de Segarra, on hi ha el Castell en ruïnes i un bar on es pot parar per a fer un avituallament.
Al sortir de Granyena de Segarra, la ruta segueix pel camí dels Templers, direcció Montornès de Segarra.
Uns quilòmetres més enllà, la ruta ens farà passar pel corriol de les Comelles.
Passat el corriol, faltaran 7 km per arribar a l'Ametlla de Segarra. Allí s'hi ubica la Torre de l'antic Castell de l'Ametlla. El següent poble, pel qual la ruta segueix, és Montoliu de Segarra, on també podrem veure el Castell en ruïnes.
Seguidament hi ha La Guàrdia Lada, on es pot visitar també el Castell en ruïnes del poble.
A continuació, la ruta va direcció Talavera i agafa el GR 171 fins a Rubinat. A Rubinat trobarem l'Església de Santa Maria del poble i la Creu del terme de Rubinat.
Segueix la ruta per la cabana dels caçadors i agafa el corriol llarg (7 km aprox.).
Finalment acaba a Cervera passant pel portal dels pous, l'Església de Santa Maria, la Paeria i la Universitat de Cervera.